مقالات آرشیو خبر ها
زمان غلط ، پروژه ی غلط و تیم غلط  ; پوگبا در مورد بازگشت به منچستر یونایتد اشتباه کرده است

زمان غلط ، پروژه ی غلط و تیم غلط ; پوگبا در مورد بازگشت به منچستر یونایتد اشتباه کرده است

ایجنت این بازیکن فرانسوی همیشه می گفت اگر موکلش یوونتوس را ترک کند برای یک باشگاه سطح بالاست ― پس چرا او به تیمی پیوست که حتی در لیگ قهرمانان حضور ندارد؟

 

مینو رایولا کاملا به شغلش می آید، از همان به اصطلاح سوپر ― ایجنت ها که زیرکانه بازار را تحت نظر دارند و استعداد خاصی در اغراق کردن هم دارند. ژانویه ی گذشته، او ادعای بزرگی در مورد پل پوگبا کرد:

 

او رکورد نقل و انتقالات کریستیانو رونالدو را خواهد شکست، چون تنها یک مونالیزا می تواند وجود داشته باشد.

 

چه با قسمت دوم جمله موافق باشد و چه نه قسمت دوم جمله به زودی به واقعیت تبدیل می شود: پل پوگبا به گران قیمت ترین فوتبالیست تاریخ تبدیل خواهد شد، منچستر یونایتد توافق کرده است که 110 میلیون یورو برای برگرداندن او به الدترافورد پرداخت کند.

 

 

این مسئله که پوگبا به هر حال روزی از یوونتوس جدا خواهد شد، پذیرفته شده بود. رایولا هرگز این مسئله را پنهان نکرده است، او در نوامبر 2015 در مصاحبه ای گفته بود که:

 

ما همواره گفته ایم که وقتی حس کنیم که زمان درست فرا رسیده است، با پروژه ای مناسب و تیم مناسب و توافق طرفین بتوانیم اینجا را ترک کنیم.

 

پس چرا در جولای 2016، گران قیمت ترین موکلش دارد به یونایتد می رود؟

 

در ضمن اینکه توافقی تاریخی بین یونایتد و یوونتوس که هر دو طرف را (حداقل از نظر اقتصادی) تامین می کند، اگر از سمت پوگبا به این معامله نگاه کنیم، هم زمان غلط است، هم پروژه غلط است و هم تیم غلط است!

 

اول از همه ، باید به زمان بندی نگاه کنیم، پوگبا دقیقا در زمانی که به نظر می رسد یوونتوس بهترین شانسش برای فتح لیگ قهرمانان را دارد در حال ترک این تیم است. همان طور که مربی این تیم ماسیمیلیانو آلگری هفته ی پیش اعلام کرد:

 

هر کسی که فرصت ترک یوونتوس را دارد باید مسائل را به دقت بررسی کند چرا که در حال حاضر یووه در بین 4 باشگاه برتر جهان قرار دارد.

 

بااین حال پوگبا دارد به تیمی می رود که فصل قبل حتی بین چهار باشگاه برتر انگلستان هم قرار نگرفت. این ملی پوش فرانسوی می خواهد قهرمان لیگ قهرمانان شود، رویایی که حداقل حالا برای دو سال به تاخیر افتاده است.

 

می توان پذیرفت که پوگبا تنها 23 سال دارد و می تواند خودش را قانع کند که دارد وارد یک پروژه ی بلند می شود که هدفش برگرداندن یونایتد به جمع تیم های برتر انگلستان باشد. با این حال، محافظان سابقا مغرور «روش منچستریونایتدی» مسئولیت این پروژه را به خوزه مورینیویی سپرده اند که تا به حال هرگز بیشتر از 3 سال در یک باشگاه سپری نکرده است.

 

البته مورینیو طبق معمول چند خرید سطح بالا انجام داده است که بالاترینشان زلاتان ابراهیموویچ و هنریخ میخیتاریان هستند. با این حال ، زلاتان بازیکن فوق العاده ای است اما حالا 34 ساله است و تنها برای یک فصل قرارداد بسته است، در عین حال توانایی میختاریان برای تطابق با لیگ جزیره هم زیر سوال است. این بازیکن ارمنی یک هافبک هجومی با کیفیت است اما آخرین بازیساز دورتموند که به الدترافورد آمد سرنوشت جالبی نداشت.

 

مورینیو چند استعداد جوان شگفت انگیز برای کار کردن دارد که شامل مارکوس راشفورد می شود، اما یادمان باشد که این مربی پرتغالی هرگز کسی نبوده است که بازیکنان مستعد جوان زیر نظرش شکوفا شده باشند.

 

هدف این نیست که انرژی منفی به خوزه مورینیو و آینده اش در شهر منچستر بدهیم، اما صرفا می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که بعد از اینکه در هر دو شغل مربیگری قبلیش، چلسی و رئال مادرید، رختکن را از دست داد، به اندازه ی کافی دلیل منطقی هست که بخواهیم برای مناسب بودنش برای به عهده گرفتن شغل در منچستر دچار تردید شویم و تعجب کنیم که چرا پوگبا یک تیم موفق و باثبات را در تورین برای رفتن به تیمی که در مرحله ی گذار به سر می برد ترک کرده است.

 

البته، بعد احساساتی قضیه را نمی توان کم اهمیت شمرد. پوگبا شاید واقعا حس می کند که کار ناتمامی در الدترافورد دارد. او هیچ قصد منفی یا نفرتی نسبت به سر الکس فرگوسن نداشته، تنها به خاطر این واقعیت که هرگز به او شانس مناسبی برای درخشش تحت نظر مربی سابقش دست نیافته بود افسرده شده بود، او در مصاحبه با سایت فور ― فور ― تو گفته بود:

 

من عاشق منچستر و یک منچستری بودم.

 

کاریکاتور سایت گل در مورد شایعات پیرامون پوگبا!

 

با این حال، باز هم برای کسی که عاشق جام بردن و تبدیل شدن به بهترین بازیکنی که می تواند باشد، عجیب به نظر می رسد که تصمیم گرفته باشد الان زمان مناسبی برای برگشتن است. او می توانست فشار بیاورد که به مدافع عنوان قهرمانی اروپا رئال مادرید برود و یا یک فصل دیگر را در تورین بگذراند، جایی که به او تضمین می داد که شانس خوبی برای قهرمانی در اروپا داشته باشد و در عین حال ببیند منچستریونایتد و مورینیو چه وضعیتی دارند.

 

در عوض، پوگبا قماری بزرگ برای دوران حرفه اش کرده که تنها مطمئنا از نظر اقتصادی برای او به صرفه خواهد بود.

 

رایولا سال قبل تاکید کرده بود که:

 

اگر پل یوونتوس را ترک کند، برای یک باشگاه مطلقا برتر خواهد بود.

 

با این حال، حتی متعصب ترین هواداران یونایتد هم غمگینانه خواهد پذیرفت که یونایتد دیگر جزء برترین تیم های اروپا نیست.

 

پوگبا شاید یک اثر هنری باشد اما او حالا بخشی از چیزی است که کارهای زیادی برای پیشرفت کردن در برابرش دارد.

 

Goal. com


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: